søndag den 28. marts 2010

9 fishies med Kåre Lindberg!

Egentlig skulle jeg bare skate i dag, men det blev til lidt mere. Så udover blå mærker, fik jeg også spontant lavet en serie med Kåre, som så udviklede sig til en mini-view:-D


Jeg er ca. 4 år ældre end Kåre og kan snildt huske første gang, jeg mødte ham i Kolding skatehal. Han skøjtede rundt på sin skates og gjorde hvad han kunne, for at imponere os ældre drenge. Der gik ikke længe før han overgik os og i dag er han en af Danmarks mest stil og talentfulde skater. Han er sponsoreret af Valo Skate company som ejes af skate legende Jon Julio og har en profil i Jonas Hanssons kommende skatefilm Traiterment.


Kåre Lindberg

Hvor og hvornår er du født?
Jeg er født 30. Januar 1987 og opvokset i en lille by på vestfyn, ved navn Nørre Åby.

Hvornår flyttede du til København:
Jeg flyttede til København sommeren 2005.

Hvad elsker du ved København:
København har en del mere at byde på end der hvor jeg er opvokset. Og så bor stort set alle mine bedste venner herovre.

Hvilken årstid elsker du mest:
Foråret er for fedt. Så kan man mærke at man liver op og er klar på whatever. Og så kick-starter det sommeren.

Hvornår startede du med at skate:
Jeg kom rigtig igang med blading i 99 - 2000, men har kørt på rulleskøjter siden 97 -98 tror jeg.

Har du nogle mål indenfor skating:
Er for tiden igang med at filme til en ny dansk skate film, hvor målet er at få lavet så meget fresh shit som muligt. Udover det er blading en kæmpe del af mit liv, som jeg vil blive ved med indtil jeg ikke kan mere.

Alley-oop top Acid

Hvad er det bedste ved skating:
Det bedste ved skating/blading er en god session med alle ens homies. Og at få lavet noget man har "kæmpet" med eller haft i tankerne er også altid dope.

Hvad er det dårligste ved skating:
Det dårligste ved skating er skader og regnvejr.

Big ass 180 stall grab


Noget vi kan se frem til med dig i fremtiden:
Filmer som sagt til en ny dansk film ved navn Traitement. Der ikke deadline for udgivelse endnu, men det bliver godt.

1 kommentar:

Peter Bjerke sagde ...

Fede shots - især det sidste!